عناوین آثارتکمیل شده است بزودی اصل مقالات و....بارگزاری خواهدشد خواهشمنداست باراهنمایی های لازم درتکمیل این مجموعه سهیم باشید
مجموعه آثارپژوهشی استاددکترسیدمرتضی حسینی شاهرودی (براساس سال انتشار)
مقاله ها :
ردیف |
عنوان مقاله |
تاریخ چاپ |
نشریه |
ملاحظات نگارش/ ترجمه |
قابلیت دانلود |
1 |
کثرت گرایی دینی در بوته نقد |
1380 |
مجله تخصصی- دانشگاه علوم اسلامی رضوی |
|
+ |
2 |
بررسی تطبیقی هستی شناسی از منظر کانت و سهروردی |
پائیزوزمستان 1380 |
نشریه دانشکده الهیات مشهد-ش 53و54 |
|
+ |
3 |
نقد گمانه های دکتر نصر حامد ابوزید |
1381 |
جستار – پیش شماره اول |
|
ندارد |
4 |
اخلاق و واقعیت |
اسفند1381 |
نامه مفید، شماره 34 |
|
+ |
5 |
بررسی تطبیقی ختم ولایت از دیدگاه ابن عربی و سید حیدر آملی |
بهار1382 |
مطالعات اسلامی- ش 59 |
|
+ |
6 |
معرفی و نقد پوزیتیویسم منطقی |
بهاروتابستان 1382 |
الهیات وحقوق |
|
ندارد |
7 |
مراتب معارف الهی |
آذر1382 |
کیهان فرهنگی – ش 206 |
|
+ |
8 |
اخلاق و نسبیت |
زمستان1384 |
الهیات و حقوق- ش18 |
|
+ |
9 |
مقایسه تطبیقی حکمت اشراق و حکمت زرتشتیان |
تابستان 1385 |
خردنامه صدرا - ش44 |
|
+ |
10 |
برهان مفهوم گرایی بر اثبات وجود خدا |
پائیزوزمستان 1385 |
نامه حکمت – ش8 |
|
+ |
11 |
تأملی در آرای هایدگر و گادامر |
1386 |
اندیشه دینی-دانشگاه شیراز ش22 |
|
+ |
12 |
تحلیل فلسفی و فلسفه تحلیلی |
1386 |
مجله تخصصی-دانشگاه علوم اسلامی رضوی |
|
+ |
13 |
دوتقریرازبرهان جهان شناختی در مغرب زمین |
1387 |
فلسفه و کلام – ش 2/81 |
|
+ |
14 |
بررسی تطبیقی وحدت وجودازدیدگاه ابن عربی واسپینوزا |
پائیز1387 |
الهیات وحقوق- ش 29 |
|
+ |
15 |
اینهمانی شخصی |
زمستان 1387 |
اندیشه دینی-دانشگاه شیراز – ش29 |
|
+ |
16 |
تجلی و تشأن در فلسفه ملاصدرا |
1388 |
کلام اسلامی- ش 69 |
|
+ |
17 |
رابطه اول، آخر، ظاهر، باطن با انسان کامل |
1388 |
فلسفه و کلام – ش 83 |
|
+ |
18 |
وحدت جهان |
1388 |
اندیشه دینی-دانشگاه شیراز- ش 31 |
|
+ |
19 |
برهان حدوث در مغرب زمین |
بهاروتابستان 1388 |
مطالعات اسلامی –ش 2/82 |
|
+ |
20 |
بررسی و نقد دیدگاه فیزیک کوانتوم درباره اصل علیت |
پائیز 1388 |
آموزه های فلسفی- کلامی |
|
+ |
21 |
چیستی نفس و رابطه آن با بدن ازدیدگاه سهروردی وکانت |
1389 |
آموزه های فلسفه اسلامی – ش 9 |
|
+ |
22 |
ذهن از منظر ابن سینا |
1389 |
فلسفه و کلام – ش2/84 |
|
+ |
23 |
الهیات سلبی از نظر افلوطین و سید عبدالاعلی سبزواری مفسر مواهب الرحمن |
بهار1389 |
آینه معرفت-ش 22 |
|
+ |
24 |
برهان جهان شناختی کلامی درمغرب زمین |
پائیزوزمستان 1389 |
فلسفه و کلام – ش 2/85 |
|
+ |
25 |
رابطه بین حمل اولی ذاتی و شایع صناعی ملاصدرا و قضایای تحلیلی و ترکیبی کانت |
زمستان 1389 |
آینه معرفت –ش 25 |
|
+ |
26 |
اصل سنخیت از دیدگاه فخر رازی و خواجه نصیر الدین طوسی |
1390 |
پژوهشنامه فلسفه دین- نامه حکمت –ش 17 |
|
+ |
27 |
بررسی مفهوم استغفار در صحیفه سجادیه |
1390 |
علوم قرآن و حدیث – ش 86 |
|
+ |
28 |
تاویل عقلی دین از دیدگاه علامه طباطبایی و غزالی |
1390 |
الهیات تطبیقی ش 6 |
|
+ |
29 |
تجرد نفس از نظر دکارت و ملاصدرا |
1390 |
فلسفه دین –ش 11 |
|
+ |
30 |
رابطه عصمت پیامبر اکرم با آیات عتاب از دیدگاه علامه سید حیدر آملی |
1390 |
تحقیقات علوم قرآن و حدیث-ش15 |
|
+ |
31 |
شهود در فلسفه، استدلال در عرفان |
1390 |
فلسفه و کلام- ش 2/86 |
|
+ |
32 |
نظریه تباین بالذات وجودها |
بهار1390 |
خردنامه صدرا – ش63 |
|
+ |
33 |
رویکرد پدیدار شناسانه سید حیدر آملی و رودلف اتو به امر قدسی |
زمستان 1390 |
اندیشه دینی-دانشگاه شیراز –ش 41 |
|
+ |
34 |
تحلیل معناداری زبان دین از دیدگاه فراپوزیتویستی |
1391 |
فلسفه و کلام – ش 88 |
|
+ |
35 |
زبان به مثابه میانجی تجربه پدیدارشناختی- هرمنوتیکی حس در تقسیم مشاهدات ابنعربی |
1391 |
پژوهشنامه عرفان – ش 6 |
|
+ |
36 |
سنخیت از دیدگاه غزالی و ابن سینا |
1391 |
فلسفه و کلام - ش 89 |
|
+ |
37 |
مقایسه مهمترین دستاوردهای هرمنوتیک با سنت تفسیری اسلامی |
1391 |
تحقیقات علوم قرآن و حدیث - ش 17 |
|
+ |
38 |
تحقیق پذیری داده های فراروانی با رویکرد تجربی و فلسفی |
بهار1391 |
ذهن – ش 49 |
|
+ |
39 |
رستگاری کثرت گرا و رابطه آن با حقانیت از دیدگاه صدرالمتالهین |
بهاروتابستان 1391 |
فلسفه دین |
|
+ |
40 |
بررسی دلایل قاعده الواحد از دیدگاه ابن سینا، محقق طوسی و فخررازی |
تابستان 1391 |
خردنامه صدرا – ش 68 |
|
+ |
41 |
بررسی دلایل وجودشناختی الاهیات سلبی |
تابستان 1391 |
اندیشه دینی-دانشگاه شیراز –ش 43 |
|
+ |
42 |
بررسی دلایل معرفت شناسی و زبان شناسی الهیات سلبی |
پائیزوزمستان1391 |
نامه حکمت- ش20 |
|
+ |
43 |
بررسی تطبیقی فقر در حکمت متعالیه و عرفان |
زمستان 1391 |
اندیشه دینی-دانشگاه شیراز – ش 45 |
|
+ |
44 |
بررسی و نقد انحصارگرایی مسیحی |
1392 |
فلسفه و کلام – ش 90 |
|
+ |
45 |
تبیین ذکر احاطی و انبساطی انسان کامل |
1392 |
آینه معرفت – ش 35 |
|
+ |
46 |
نسبت نجات و حقانیت از نظر ملاصدرا و جان هیک |
بهاروتابستان 1392 |
آموزه های فلسفه اسلامی – ش12 |
|
+ |
47 |
بررسی مسئله تعارض عقل و دین از نگاه ابن رشد و ملاصدرا |
تابستان 1392 |
فلسفه دین – ش 2 |
|
+ |
48 |
رابطه زبان دین و صدق |
تابستان 1392 |
اندیشه دینی-دانشگاه شیراز – ش 47 |
|
+ |
49 |
بررسی تطبیقی برهان امکان و وجوب ابن سینا و برهان علامت صنعتی دکارت |
پائیز1392 |
قبسات – ش 69 |
|
+ |
50 |
بررسی رویکردهای اعتدالی در حوزه عقلانیت باورهای دینی از منظر اندیشمندان مسلمان |
پائیز 1392 |
پژوهش های اعتقادی کلامی – ش 11 |
|
+ |
51 |
نقد و بررسی الهیات سلبی قاضی سعید قمی |
پائیز1392 |
قبسات – ش69 |
|
+ |
52 |
بررسی تطبیقی وحدت انسان وجهان درفیزیک وعرفان |
پائیزوزمستان1392 |
افلسفه وکلام – ش 91 |
|
+ |
53 |
بررسی دیدگاه جی. ال. مکی درباره شر از منظر فلسفه سهروردی |
پائیزوزمستان1392 |
الهیات تطبیقی – ش 10 |
|
+ |
54 |
ذهن وتأثیرات بی واسطه آن ازنظرملاصدرا |
پائیزوزمستان1392 |
حکمت صدرایی |
|
+ |
55 |
رهیافت اصلاح ساختار ژنتیک در حل مسأله شرور انسانی |
زمستان 1392 |
اندیشه دینی-دانشگاه شیراز – ش 49 |
|
ندارد |
56 |
نقد و بررسی معیارها و مبانی فهم زبان دین از دیدگاه ملاصدرا |
بهار1393 |
فلسفه دین |
|
+ |
57 |
علم حضوری ازدیدگاه سهروردی وملاصدرا |
بهاروتابستان 1393 |
حکمت صدرایی |
|
+ |
58 |
وحدت وجود از نگاه ملاصدرا |
تابستان 1393 |
خردنامه صدرا – ش 76 |
|
ندارد |
59 |
Seal of the prophets from two perspective, Qeysari And Seyed Heydar e Amoli |
Volume (2), No (6), Year (2014-1) |
|
NO |
|
60 |
Study about the place of epistemology of observation in personal and attainment knowledge |
Volume (2), No (7), Year (2014-5) |
|
NO |
|
61 |
بررسی درستی انتساب تناسخ به سهروردی وزکریای رازی |
بهاروتابستان 1393 |
آموزه های فلسفه اسلامی – ش 14 |
|
+ |
62 |
مسأله اتحادعاقل ومعقول درچنبره تعالی تفکرسینوی |
پاییزوزمستان1393 |
پژوهش های هستی شناختی |
|
+ |
63 |
تبیین نظریه انکشاف درحکمت متعالیه |
زمستان1393 |
اندیشه دینی-دانشگاه شیراز – ش 53 |
|
+ |
64 |
جایگاه هستی شناختی فیض منبسط درحکمت متعالیه |
پاییزوزمستان1393 |
حکمت صدرایی |
|
+ |
65 |
بررسی تحلیلی نظرعلامه طباطبایی درباره قضاوقدر |
بهاروتابستان 1394 |
آموزه های فلسفه اسلامی – ش16 |
|
+ |
کتاب ها :
ردیف |
عنوان کتاب |
تاریخ چاپ |
ناشر |
ملاحظات تألیف/ترجمه |
قابلیت دانلود |
1 |
آشنایی با عرفان اسلامی |
1384 |
|
تألیف |
ندارد |
2 |
تعریف و خاستگاه دین |
1383 |
آفتاب دانش |
تألیف |
ندارد |
3 |
کوی نیک نامان |
1382 |
آفتاب دانش |
تألیف |
ندارد |
4 |
انسان شناسی از دیدگاه سید حیدر آملی و افلوطین |
1381 |
|
تألیف |
ندارد |
5 |
نظام تربیتی اسلام |
1361 |
پژوهش هاي نو |
تألیف |
ندارد |
6 |
ساختار سیاسی اسلام |
1362 |
پژوهش هاي نو |
تألیف |
ندارد |
7 |
سفر به خاور دور |
1363 |
پژوهش هاي نو |
تألیف |
ندارد |
8 |
نظام اقتصادی اسلام |
1364 |
پژوهش هاي نو |
تألیف |
ندارد |