تبلیغات کاندیداتوری درصفحه ترحیم وتسلیت!!

ط رح شفاف سازی هزینه های انتخاباتی  این هفته توسط نمایندگان مجلس هشتم شورای اسلامی با مخالفت روبه رو گردید.

طبق این طرح کسی که می خواهد نامزد انتخابات بشود باید هزینه های انتخاباتی اش را بر اساس همان خرج متعارف قرار بدهد و خرج متعارف هم طبیعتاً دولت چون مقام اجرایی است باید مشخص کند و برآورد کند که از نظر اقتصادی یک نماینده در تهران، تبریز، مشهد و ... بخواهد خودش را معرفی کند چقدر باید هزینه کند و این خرج متعارف است و بعد از انتخابات هم نامزدها بیایند و به شورای نگهبان بگویند که ما در این چارچوب این مقدار خرج کرده ایم و از اینجا از آن منبع تامین شده است.

 مقام معظم رهبری فرمودند که اگر نماینده ای با پول شرکت ها و پول فلان ارباب به مجلس رفت باید مواردی را تصویب بکند که مراکز ثروت می خواهند.

  طبق این طرح سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مكلف است علاوه بر تدوین جایگاه مجلس و وظایف نمایندگان، برنامه‌های آموزش عمومی انتخاباتی را كه وزارت كشور یا هیا مركزی نظارت منتخب شورای نگهبان ضروری تشخیص می‌دهند و همچنین همه اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به انتخابات و نیز تبلیغات انتخاباتی داوطلبان را به صورت محلی، عادلانه و در شرایط برابر از شبكه سراسری یا محلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش كنند.

 طبق یکی ازتبصره های این طرح داوطلبان انتخابات باید همراه به فرم ثبت‌نام لیست تمامی دارایی‌های منقول و غیرمنقول خود و همسر و فرزندان خود را اعلام كنند و حداكثر 24 سال پس از پایان زمان قانونی تبلیغات نیز گزارش مكتوب عملكرد و هزینه‌های انتخاباتی خود و منابع تامین آنها را به هیات‌های اجرایی و نظارت تحویل دهند.

بنظربنده:

درعین حالی که کلیات این طرح می تواند تامقدارزیادی آزادی عمل کاندیداهارامحدودکند وبنوعی انتخابات رادولتی کندولی برخی ازمفادآن می توانست کاری عملی واجرایی درجهت برآورده ساختن منویات رهبری معظم انقلاب مبنی برعدم وابستگی به کانون های قدرت وثروت باشد وبنوعی شرایط رقابت منطقی وعادلانه رابیشترفراهم سازد .

اختصاص قسمتی ازروزنامه وصداوسیماو....بطور یکسان می توانست دراین زمینه مطلوب باشدوقتی بنده بعنوان فردی مستقل کاندیدمی شوم توانایی آنراندارم که درصفحات اول روزنامه یادرویژه نامه های آن تبلیغات نمایم وتعدادروزنامه ها واندازه آگهی ودفعات چاپ وصفحه انتخابی ووووکمتروکمتر می شود واینجاباید دونفرباهم رقابت کنند که یکی درهمه روزنامه هاهمه روزها بااندازه بزرگ وصفحه اول آگهی دارد ودیگری دریک روزنامه یک یاحداکثردوروز بااندازه (هرچه کوچکتر بهتر) وبعلت ارزان تر بودن درصفحه ترحیم وتسلیت تبلیغات خودراچاپ کند.

خوشبختانه قوانین بسیارخوبی دراین زمینه تاکنون وضع شده است که نشان ازتوجه به این اهداف متعالی

است یادمان نمی روددرگذشته ای نه چندان دور عکس پارچه هایی باندازه ساختمانی چندطبقه و.....درمکان ستادهای تبلیغاتی نصب می شد وتمامی درختهاوستون های برق و...ازاین تبلیغات نصیب وبهره می بردند ومناظرنه چندان زیبایی آفریده می شد که امروزه آن شیوه های نامطلوب به لطف این قوانین ازبین رفته اند

بیاییم حرفهای خوب را خوب گوش بدهیم ونیز خوب عمل کنیم

بیاییم فرمایشات رهبری معظم رادرهمه زمینه ها ازجمله دوری

 کاندیداهاازمراکزقدرت وثروت را اجرایی وعملیاتی کنیم

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید