راه های ارسال مقاله براي نشریات بين المللي

 راه های ارسال مقاله براي نشریات بين المللي

معمولا از سه طريق سيستم آنلاين؛ ايميل به سردبير و از طریق سايت مجله صورت مي پذيرد:

در حال حاضر بيشتر مجلات بين المللي معتبر از سيستم آنلاين ارسال مقاله استفاده مي كنند. موسسه آي اس آي تحت برند ScholarOne خدمات دريافت مقاله از محقق و تحويل آن به دفتر مجله را انجام مي دهد…بدين ترتيب كه شما در سايت زير وارد مي شويد و … ثبت نام مي كنيد و يك نام كاربري و رمز عبور براي خود تعريف مي كنيد. …اين آدرس سايت است:

http://mc.manuscriptcentral.com/???

به جاي علامت سوال ها، نام اختصاري يا چند كاراكتر ديگر كه به مجله مربوط مي شود قرار مي دهند. نمونه:

Journal of Service Management:       http://mc.manuscriptcentral.com/josm

 Public Management Review:   http://mc.manuscriptcentral.com/rpxm

موسسه الزيوير هم سيستم خاص خودش را دارد. به آدرس زير:

http://ees.elsevier.com/???

Energy Policy     http://ees.elsevier.com/jepo

براي ارسال از طريق سيستم آنلاين، در سايت مجله، گزينه Submit a New Manuscript را انتخاب كنيد سپس نوع مقاله و عنوان مقاله را وارد کنید:

درگام بعد مولفين را وارد مي كنيد. در اين مرحله اگر شما Corresponding Author نباشيد اطلاعات به حساب كاربري كسي كه بعنوان مولف مسئول تعريف كرده ايد منتقل و شما ديگر نمي توانيد ادامه دهيد.

سپس چكيده را وارد نموده و در گام بعدي چندين گزينه را بايد علامت بزنيد، مبني بر اينكه اين مقاله قبلا براي جاي ديگري ارسال نشده است و توضيحات اضافي كه مي خواهيد مطرح كنيد در قالب Cover Letter. در گام پنجم فايل ها را بايد Upload كنيد. شكل ها و نمودار ها بايد جدا باشند...فايل اصلي كه قرار است داوري شود به هيچ عنوان از مولفين نبايد اطلاعاتي باشد نام مولفين و ارتباط سازماني آنها (Affiliation) در فايل جداگانه اي بعنوان Title Page مي آيد. با عنوان Supplementary Information بارگذاري كنيد.

وقتي كه تمام فايل ها را بارگذاري كرديد، به گام آخر برويد که در آن گزینه زیر در منوی اصلی فعال می شود:

Submissions Waiting for Author’s Approval

و گزينه pdf و html را بزنيد، يك فايل از تمام چيزهايي را كه بارگذاري كرده ايد به شما نشان مي دهد. وقتي كه pdf مقاله را تاييد كرديد، گزينه Submit فعال مي شود.

گام ششم Submit را كليك و تمام.سپس معمولا اين مراحل را طي مي كند:

1.     Awaiting Editorial Office Check

2.     With Editor

3.     Under Review

4.     Accept، Reject، Major Revision و Minor Revision.

- روش دوم ارسال، ایمیل مستقیم به سردبیر است و روش سوم در موارد نادري هم دفتر مجله يك قسمت در سايت قرار مي دهد كه رويی آن نوشته Browse  و  يك قسمت ديگر هم Submit. وقتيBrowse  را كليك كنيد بعدش هم سابميت را بزنيد مقاله به دفتر نشريه ارسال مي شود.

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید